كلايمر كلايمر .

كلايمر

فلسفه تقويم وتبديل آن

با استفاده از ابزار جامع مبدل تاريخ ، مي توانيد تاريخ هاي مختلف را تبديل كنيد. اين ابزار از تاريخ شمسي (شمسي) و تاريخ ميلادي و تاريخ قمري پشتيباني مي كند تا بتوانيد تاريخ شمسي را به ميلادي تبديل كنيد ، تاريخ شمسي را به ماه تبديل كنيد ، تاريخ ميلادي را به خورشيدي تبديل كنيد ، تاريخ ميلادي را به تاريخ تبديل كنيد قمري ، تاريخ قمري را به C Gregorian تبديل كرده و تاريخ قمري را به تاريخ شمسي تبديل كنيد.

به گزارش ساعت 24 ، تقويم هجري قمري يا تقويم اسلامي تقويمي قمري است كه توسط مسلمانان و در بسياري از كشورهاي اسلامي به عنوان تقويم مذهبي يا در برخي موارد به عنوان تقويم مدني مورد استفاده قرار مي گيرد. از اين سالن در بسياري از آداب اسلامي مانند روزه ، حج ، تعيين ماه مبارك و عزاداري استفاده مي شود. در زمان خلافت عمر بن الخطاب ، خليفه دوم دربار ساساني را به سبك ساساني با كمك كاتبان ايراني تأسيس كرد تا بر كشورهاي فتح شده حكومت كند. تاريخ هجرت پيامبر از اسلام جايگزين تاريخ تاجگذاري پادشاه ساساني با فاصله 16 سال شد. گاهي از آن به عنوان تقويم قمري نيز ياد مي شود. قبل از جهاني شدن تقويم ميلادي در بسياري از كشورهاي اسلامي و رسمي شدن تقويم شمسي هجري در ايران و افغانستان ، تقويم هجري قمري تقويم اصلي در كشورهاي اسلامي بود و وقايع تاريخي در اكثر قريب به اتفاق موارد ثبت شده است.

منشأ تاريخ ميلادي خاستگاه تاريخ عصر ما تولد عيسي (ع) در زمان فرهاد پادشاه اشكاني و اوكتا و آگوستوس امپراطور روم است. اساس تقويم بين المللي امروز در جهان بر اساس ولادت حضرت عيسي (ع) است كه آن را م. هر سال به ترتيب زير شامل 12 ماه است: 1-ژانويه 31 روز 2-28-29 فوريه 3-مارس 31 روز 4-آوريل 30 روز 5-مه 31 روز 6-ژوئن 30 روز 7-ژوئيه 31 روز 8-آگوست 31 روز 9-سپتامبر 30 روز 10-31 اكتبر روز 11-نوامبر 30 روز 12-دسامبر 31 روز طول يك سال ميلادي 365 روز است و هر چهار سال يك بار ، فوريه 29 روز است كه سال كبيسه ناميده مي شود و طول آن 366 روز است. روش تبديل از سال قمري به سال شمسي و بالعكس هر سال قمري تقريباً 10 روز و 21 ساعت كوتاهتر از سال شمسي است. در نتيجه ، بر اساس محاسبه سال قمري ، 41 سال از آغاز تاريخ اسلام ، يعني هجرت پيامبر اكرم (ص) از او سال خورشيدي است و به عبارت ديگر ، هر 33 سال 43 سال قمري است. بنابراين ، براي تبديل سال قمري به سال شمسي و بالعكس ، از اعداد 33 و 34 به شرح زير استفاده مي شود: 1373: 33.؟ 41؟ 1373 + 41 = 1414

تقويم ايراني چه زماني به هجري شمسي تبديل شد؟

در تاريخ 3 آوريل 1304 ، قانون تبديل صورت فلكي به ماههاي پارسي توسط اعضاي شوراي ملي تصويب شد. قانوني كه ادارات دولتي و م institutionsسسات اقتصادي را ملزم به استفاده از تقويم شمسي به جاي تقويم قمري مي كند.

 

در تاريخ 3 آوريل 1304 ، قانون تبديل صورت فلكي به ماههاي پارسي توسط اعضاي شوراي ملي تصويب شد. قانوني كه ادارات دولتي و م institutionsسسات اقتصادي را ملزم به استفاده از تقويم شمسي به جاي تقويم قمري مي كند.

تقويم ۱۴۰۰

 

به نقل از سايت تاريخ ايران ، تقويمي كه امروز از آن استفاده مي كنيم يكي از دقيق ترين تقويم هاي جهان است. اين تقويم كه 127 سال بيشتر ندارد ، در طول زندگي خود فراز و نشيب هاي زيادي را پشت سر گذاشته است. برخي معتقدند كه تقويم هجري شمسي براي اولين بار توسط عبدالغفار خان نجم الدوله استخراج شده است. وي عبارت 1264 شمسي را در حاشيه تقويم سال 807 جلالي مطابق 3301 هجري قمري ذكر كرده و از آن تاريخ به بعد تقويمي را بر اساس شمسي و مبدا هجرت پيامبر اكرم (ص) در ايران معرفي كرد. از مكه محترم مدينه. البته تقويمي كه وي نوشت به تقويم شمسي هجري معروف است كه اصول آن به شرح زير است:

 

* مبدأ آن اول فروردين سال شمسي ، هجرت پيامبر اسلام از مكه به مدينه است كه 119 روز قبل از اول محرم سال اول قمري و مطابق با جمعه 19 مارس 622 ميلادي است. .

 

* لحظه تحويل سال مصادف است با عبور مركز خورشيد از اعتدال بهاري ، هنگامي كه خورشيد از نيمكره جنوبي وارد نيمكره شمالي مي شود. اين لحظه كه اول برج حمل ناميده مي شود ، نوروز نام دارد و هميشه با اولين روز بهار مصادف است.

 

* سال شمسي هجري برج سال شمسي واقعي است ، يعني مدت زمان دو عبور متوالي از مركز خورشيد از اعتدال بهاري. مدت زمان متوسط ​​آن 365 روز و 5 ساعت و 48 دقيقه و 2.45 ثانيه است ، اما طول سال خورشيدي واقعي ثابت نيست و به دليل تعدادي پارامتر نجومي تغيير مي كند.

 

* مدت زمان سال شمسي واقعي در دوره هاي 50 ساله (1335-1385 هجري قمري) بين 365 روز و 5 ساعت و 42 دقيقه به 365 روز و شب و 6 ساعت و 4 دقيقه تغيير كرده است. توجه داشته باشيد كه اين مقدار متفاوت از سال نجومي است كه در آن زمين يك دور كامل به دور خورشيد مي چرخد ​​و مقدار آن 365/2564 روز ، معادل 365 روز و 6 ساعت و 9 دقيقه و 10 ثانيه است.

 

* اين تقويم شامل 12 ماه واقعي به نام "برج" است كه به نام 12 صورت فلكي قديمي زودياك ، كه هر ساله خورشيد از آنها عبور مي كند ، نامگذاري شده است. حدود 20 قرن قبل ، ستاره شناسان زودياك را به 12 برج معمولي مساوي تقسيم كرده بودند كه اغلب متفاوت از صورت فلكي محل قرارگيري خورشيد است. در همين حال ، به دليل حركت زمين ، هر 25500 سال يك بار ، محور زمين به دور آسمان مي چرخد ​​و برج ها در اين مدت ، يك سيكل كامل به دور كل صورت فلكي مي چرخند. (اين حركت تفاوت بين يك سال شمسي واقعي و يك سال نجومي را ايجاد مي كند)

 

از طرف ديگر ، به دليل حركت ناهموار آشكار مركز خورشيد در آسمان ، طول هر برج از 29 تا 32 روز متغير بود و مانند ماه قمري ، طول برج گاهي از سال به سال ديگر تغيير مي كرد . هر چهار يا پنج سال يك بار ، كل طول سال به 366 روز و به اصطلاح سال كبيسه مي رسد.

 

تقويم شمسي هجري در آغاز رسمي نبود و فقط در تقويم هاي قديمي و امور گمركي و دارايي ايران مورد استفاده قرار مي گرفت. تا اينكه در سال 1328 هجري قمري / 1288 هجري قمري ، ميرزا عبدالحسين خان شيباني وحيد الملك ، نماينده تهران در مجلس شوراي ملي ، طرحي را براي تاريخ گذاري كليه معاملات و مبادلات عمومي از تاريخ قمري تا سال قمري پيشنهاد كرد. اين پيشنهاد در ماده دوم قانون محاسبات عمومي مصوب 21 صفر 1329/2 هوت 1289 در دوره دوم شوراي ملي ايران پذيرفته شد و تقويم شمسي هجري به عنوان مقياس رسمي زمان در حسابداري دولت تصويب شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۶:۲۳ توسط:ويدا عليپور موضوع: نظرات (0)

ارتقا رتبه سايت بصورت طبيعي و قانوني

با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10رديف آغازين گوگل شويد .
 
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال
منبع: chicrank.com

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۳۸ توسط:ويدا عليپور موضوع: نظرات (0)