كلايمر كلايمر .

كلايمر

كلايمر

 

توضيحات تكميلي در رابطه با دستگاه كلايمر

سيستم كلايمر توسط دو نگهدارنده كه معمولا در پشت بام و توسط سيم بكسل به سبد دستگاه كلايمر متصل ميشود مورد استفاده قرار ميگيرد سيم بكسل هاي استفاده شده در سيستم هاي كلايمر از مرغوبترين سيم بكسل ها ميباشد نگهدارنده سيستم كلايمر به آساني قابل حمل به پشت بام مي باشد و هيچ گونه سختي در نصب و راه اندازي سيستم كلايمر وجود ندارد.

سبد سيستم هاي كلايمر را ميتوان در عرض اندازه هاي 1 متر 8 متر مونتاژ كرد سبد كلايمر  را ميتوان در اندازه هاي دلخواه به سفارش مشتري توليد و تحويل مشتري داد.

سيستم هاي كلايمر را ميتوان به دو روش تهيه كرد كه روش اول خريد كلايمر بسته به نياز و موقعيت پروژه مي باشد و روش دوم اجاره كلايمر مي باشد كه در هر پرژه اي ميتوان بهترين دستگاه كلايمر  را با توجه به شرايط پروزه اجاره نماييد.

پيشرفت هاي تكنولوژيكي در بخش ساخت و ساز
 
 
در اروپاي سنين ميانسالي، صنعتگران با سطوح مختلف توانايي دستكاري در يك زمان را دارند. حتي بهترين از اين چرخ ها كمي بيشتر از حمل و نقل اساسي ارائه شد. با اين حال، در همان شهرهاي اروپايي، در همان زمان، كارشناسي ارشد سازندگان و سازندگان ساختمان كليساهاي سنگي باور نكردني، با استفاده از اصول طراحي و ساخت و ساز كه براي آن زمان نفس گير بود، كلايمر ساخته شد.

امروزه فناوري هاي ساخت و ساز و كلايمر تغيير كرده اند، اما تقريبا به همان اندازه تغيير نكرده است. بخشي از دليل تغييرات مختلف در تفاوت هاي اساسي بين توليد و ساخت و ساز ديده مي شود. ساخت و ساز اساسا روند انتقال و مونتاژ مواد و تجهيزات را به يك كارخانه كامل و عملياتي است. اگر چه بسياري از عمليات ساخت و ساز تكرار مي شوند، آنها نه در دنباله ثابت و نه در محل ثابت. همچنين، از آنجاييكه ساخت و ساز، بر خلاف توليد، به ندرت شامل توليد يك محصول استاندارد مي شود، تقاضاهاي عرضه مواد، خريد، تحويل، دريافت، انبارداري و تحويل بسيار پيچيده تر است. براي بسياري از اين دلايل، روند ساخت و ساز پايه ساختمان چوب توسط چوب، قطعه قطعه، از قرون وسطي باقي مانده است.

اما اين فرايند اساسي براي اقتصاد جهان حياتي است. ساخت و ساز بزرگتر از هر بخش توليد واحد اقتصاد ايالات متحده است. اين در سال 1986 174 ميليارد دلار يا 4.7 درصد از توليد ناخالص ملي (GNP) را به خود اختصاص داد، در حاليكه تمام توليدات 22 درصد از GNP را به خود اختصاص داد. كارخانه مسكوني 47 درصد كل جوايز قرارداد بود. جوايز كار تجاري 19 درصد بود. ساخت و ساز سنگين كه شامل آب و برق، خطوط لوله و ساير كارهاي انرژي بود، 17 درصد بود. اين تصوير به مراتب چشمگيرتر از مرزهاي ماست. به عنوان مثال، در سال 1984 ارزش جديد ساخت و ساز ساخته شده است، به عنوان ساخت و ساز جديد مسكوني و غير مسكوني تعريف شده است، اما به طور كلي صرفه جويي در تعمير و نگهداري و تعميرات ساخت و ساز، بود 317.2 ميليارد دلار براي اتحاد جماهير شوروي، 200.1 ميليارد دلار براي ژاپن، 71.3 ميليارد دلار براي جمهوري فدرال آلمان و 43 ميليارد دلار براي بريتانيا.

ديوار بزرگ چين، تاسيسات راه اندازي فضايي شاتل، گياه پتروشيمي، مركز خريد محله، كانال اري، نيروگاه هسته اي، خانه تك خانواده، همه پروژه هاي ساختماني هستند، هرچند هر يك نياز به مهارت و فن آوري هاي مختلف دارد. در مجموع، آنها بخش هاي بسياري از صنايع ساختماني را نمايندگي مي كنند.

بخش هاي ساختماني مسكوني و تجاري شامل ايجاد امكانات هستند كه اساسا ساختاري در عملكرد دارند. اين امكانات شامل سيستم هاي كلايمر و خدماتي مورد نياز براي حمايت از افرادي است كه از آنها استفاده مي كنند، از جمله توزيع برق، گرمايش، تهويه، و روشنايي. در مقابل، بخش صنعتي ايجاد امكانات شامل سيستم هاي صنعتي صنعتي و تجهيزات طراحي شده براي توليد محصول نهايي، مانند خودرو، پارچه، مواد شيميايي، فلزات تصفيه شده يا برق است. بخش عمدۀ سنگين شامل كارهاي عمدۀ عمومي، از جمله سدها، بزرگراه ها، فرودگاه ها، و توزيع آب و امكانات فاضلاب است. به طور خلاصه، بيشتر آنچه كه ما اكنون زيربناي آن را مي ناميم.

در طول 10 سال گذشته، اثرات فن آوري در بخش ساخت و ساز بر اساس نوع ساخت و ساز انجام شده متفاوت است، اما به طور كلي، تغييرات تا حد زيادي تكامل يافته است. سازندگان امروز از سازندگان كليساي قرون وسطي دور نيستند، زيرا سازندگان امروز از كارتر ها استفاده مي كنند. در آينده، با اين حال، پتانسيل زيادي براي تحولات مهم وجود دارد كه ماهيت اصلي ساخت و ساز را تغيير خواهد داد. اين تحولات بر پيشرفت هايي كه در ديگر بخش ها ظاهر مي شود، سرمايه گذاري مي كنند. آنها به لحاظ و منحصر به فرد جهاني هستند و برنامه هاي كاربردي به وسيله نوآوري هاي تكنولوژيكي و فشارهاي رقابتي ادامه مي يابد. آنها شامل تاثيرات تكنولوژيكي مستقيم بر عملكرد فعاليت هاي ساختماني خاص و تغييرات عمده در شيوه مديريت يك كسب و كار ساختماني خواهند بود.

اين مقاله به مهمترين تغييرات در ساخت و ساز با بررسي روند تكنولوژيكي و نحوه تاثير آن در كل بخش ساخت و ساز اشاره دارد. اين روند به چهار حوزه عمده تقسيم مي شود: طراحي مرتبط با ساخت و ساز؛ تجهيزات و روش هاي ساخت و ساز؛ اتوماسيون و سيستم هاي متخصص؛ و مديريت ساخت و ساز.

طراحي مرتبط با ساخت و ساز
طراحي كامپيوتري يا CAD، در حال حاضر واقعيت زندگي در فرآيند طراحي و ساخت است. مزاياي صنعت ساخت و ساز در چندين مورد مهم بوده است. اينها شامل تداخل كاهش مييابند، كه مواردي هستند كه در طراحي سيستمهاي جداگانه مانند الكتريكي وجود دارد

پيشنهاد پيشنهادي: "پيشرفت هاي تكنولوژيكي در بخش ساخت و ساز". شوراي تحقيقات ملي. 1988. جهاني شدن فناوري: ديدگاه هاي بين المللي. واشنگتن دي سي: مطبوعات ملي آكادمي. doi: 10.17226 / 1101.

كانال و ولتاژ متغير جريان بالا، رقابت براي فضاي فيزيكي همان، بازخورد بهتر به چرخه طراحي بر روي تاثير بهبود سازگاري، كه عوامل طراحي در نظر گرفته شده براي ساده سازي ساخت و ساز و كاهش ساعات كار است. و بهبود ارتباط بين طراح و تامين كننده براي اطمينان از اينكه جزء مناسب در محل ساخت و ساز در صورت نياز مورد نياز است.

CAD همچنين به ساختار "سريع" پيوسته و يك رويكردي است كه در آن مهندسي و ساخت و ساز همزمان ادامه مي يابد. در اين روش، ساخت و ساز ممكن است زماني آغاز شود كه 40 درصد از طراحي پروژه تكميل شود، و نه منتظر بماند تا 100 درصد طراحي شود. سيستم هاي CAD، كه به طور گسترده در ساخت و ساز صنعتي و تجاري و سنگين استفاده مي شود اما هنوز به اثبات مقرون به صرفه در كار هاي مسكوني، قادر به توليد اطلاعات طراحي سريعتر و دقيق تر و مي تواند تغييرات وسط با سهولت بيش از متعارف تهيه پيش نويس مي توانيد پياده سازي. كار ساخت و ساز مي تواند زودتر آغاز شود، زيرا طراحي سريع تر توسعه يافته است. صرفه جويي در هزينه هاي طراحي مربوط به زمان مي تواند قابل توجه باشد؛ در آن زمان يك مهندس در يك جدول پيش نويس براي توليد يك نقاشي نياز دارد، تكنسين با تجربه CAD مي تواند چهار را توليد كند.

چندين روش براي طبقه بندي روند اصلي CAD وجود دارد، از جمله روند به سمت ايستگاه هاي كاري مهندسي به عنوان پايانه هاي كامپيوتري خاص اختصاص داده شده به فرآيند طراحي خودكار. چنين جزئيات طراحي استاندارد به عنوان نمونه هاي مدني، ساختاري، لوله كشي، و طرح هاي الكتريكي در حال حاضر در بسياري از سيستم هاي CAD در دسترس است. روند به سمت كم هزينه، ايستگاه هاي كاري قوي تر به طور نامحدود ادامه خواهد يافت، گرچه هزينه هر واحد احتمالا ثبات خواهد يافت. علاوه بر اين، بيشتر تصاوير طراحي با استفاده از مدل هاي كامپيوتري سه بعدي با نمادهاي طراحي پيشرفته، استاندارد شده و كمك هاي اوليه به دست مي آيند. هنگامي كه مدل هاي سه بعدي در دسترس هستند، نيازي به تصاوير رسمي و ايزومتريك امروز كاهش مي يابد.

با افزايش CAD، نياز به محصولات CAD معمولي آمده است. سازگاري هنوز مشكلي است، زيرا فروشندگان همچنان بر ويژگي هاي پيشرفته خود در سيستم هاي خود تاكيد دارند، در مقايسه با سازگاري با ساير سيستم ها. برخي از تلاش هاي استاندارد سازي پيشرفت قابل توجهي داشته اند اما نياز به تلاش هاي بيشتر براي به طور كامل موثر است. به عنوان مثال، در حوزه گرافيك اوليه مشخصات ارز (IGES)، سازماندهي گروه آزادانه از فروشندگان CAD، كاربران، و توليد كنندگان به تازگي كوششي جمعي براي توسعه دستورالعمل IGES براي كاراكتر طراحي استاندارد و استانداردهاي طراحي مشترك براي همه دستگاه هاي CAD انجام شده است.

بهبود در ادامه بررسي رابط هاي بين سيستم هاي استاندارد، مانند بين سيستم هاي مكانيكي و ساختاري و يا بين سيستم هاي برق و لوله كشي، از جمله استفاده از سيستم هاي متخصص به روش هاي محدود ادامه مي يابد. هماهنگي نزديكتر در اين رابطها موجب كاهش هزينه در هزينه ساخت و افزايش قابليت اطمينان روند ساخت و ساز مي شود.

پيشنهاد پيشنهادي: "پيشرفت هاي تكنولوژيكي در بخش ساخت و ساز". شوراي تحقيقات ملي. 1988. جهاني شدن فناوري: ديدگاه هاي بين المللي. واشنگتن دي سي: مطبوعات ملي آكادمي. doi: 10.17226 / 1101.

يك مثال از استفاده از سيستم هاي متخصص كلايمر در گروه Bechtel يك سيستم مختصاتي سه بعدي است كه به مردم اجازه مي دهد تا قبل از ساختن يك ساختمان، از طريق يك مركز، راه بروند. اين امر به طور قابل توجهي از ساخت و ساز با كاهش تداخل ها سود مي برد، زيرا تسهيلات و سيستم هاي آن در سه بعد، نه فقط دو بعد طرح و طرح هاي سنتي نمايش داده مي شود. اين سيستم به طور خودكار يك پرچم را هنگامي كه دو جزء در نقاشي ها يك فضاي فيزيكي را اشغال مي كند، پر مي كند و اجازه مي دهد اصلاحات قبل از اينكه مشكل به ميدان برسد انجام شود. پيشرفت هاي بعدي در قابليت هاي طراحي، ارتباط نزديك تر از طراحي با عمليات و تعمير و نگهداري، هزينه هاي چرخه زندگي بهتر مرتبط با گزينه هاي طراحي، و روش هاي بهبود يافته براي برآورد هزينه و تهيه مرتبط با نرم افزار نرم افزار طراحي الكترونيكي را امكان پذير مي سازد.

اين قابليت هاي طراحي پيشرفته اجازه مي دهد قبل از بررسي همه طرح ها از ديدگاه سازگاري، به نفع تمام اعضاي تيم پروژه. علاوه بر اين، پيوند اسناد طراحي به شبيهسازي كامپيوتري از تأسيسات ساخته شده به تدريج تبديل به رايج ميشود، طراحي بهينه از ديدگاه عملياتي. اين روندها به صاحب نفوذ مي كنند، كه به شدت فشار وارد كردن آنها را به عنوان بخشي استاندارد از فرايند طراحي مي كنند.

درايو به CAD، فراتر از بهبود فرآيند طراحي است. به عنوان مثال، انتقال الكترونيكي اطلاعات بين مالك، طراح، تامين كننده مواد و سازنده يك پروژه روند بسيار مهمي است، بنابراين صنعت بايد تمام اعضاي تيم پروژه را براي داشتن ايستگاه هاي كاري شبكه اي به صورت مشترك و براي ديدار از طريق ايميل آماده كند. فناوري باركد در حال حاضر نقش مهمي در رديابي و مكان بندي مواد و تجهيزات دارد، با كد هاي شناسايي مرتبط به طور مستقيم به سيستم هاي CAD.

تجهيزات كلايمر و روش هاي ساخت و ساز
تجهيزات ساخت و ساز، به طور كلي، كمك مي كند تا در حال حركت و مونتاژ مواد. تاكيد بر حركت قطعات بزرگتر يا در حال حركت مواد سريع تر، با قابليت اطمينان و دقت بيشتري است. در گذشته اخير، پيشرفت هايي در چنين شيوه هاي ساخت و ساز متعارف، به عنوان لغزنده سازي - استفاده از يك فرم متحرك براي ريختن بتن - به طور پيوسته ادامه دارد. تجهيزات سنگين براي استفاده در محل كار، مانند جرثقيل، نوار نقاله و موتورهاي زميني، همچنان كارآمدتر مي شوند. پيشرفت هاي چشمگيري در ماشين آلات خاصي نظير تجهيزات نظارت بر ليزر، تجهيزات حفاري با ليزر و تجهيزات تونل زني جديد ساخته شده است.
سايت شغلي امروز نيز از ويژگي هاي پيشرفته تر استفاده مي كند: ساختارهاي لانه زنبوري و فوم براي قدرت بيشتر؛ فيبر پلي استر براي بهبود دوام در ترميم لوله هاي فاضلاب و آب؛ پارچه فايبر گلاس براي كار تعمير سريع؛ و مواد تخصصي براي محيط هاي خشك، دريايي، زير دريايي، راديو اكتيو و فرابنفش. با اين حال، انتظار ميرود ساختمانهاي پايه ساختماني فولاد و بتن نيز باقي بمانند
پيشنهاد پيشنهادي: "پيشرفت هاي تكنولوژيكي در بخش ساخت و ساز". شوراي تحقيقات ملي. 1988. جهاني شدن فناوري: ديدگاه هاي بين المللي. واشنگتن دي سي: مطبوعات ملي آكادمي. doi: 10.17226 / 1101.
 
نسبتا بدون تغيير. خصوصيات خاص اين مواد بهبود يافته است، اما هيچ مواد جايگزين بزرگ در افق وجود ندارد. همه نوع ساخت و ساز ها تحت تاثير اين روند در تجهيزات ساخت و ساز، روش ها و مواد هستند، گرچه ترجيحات مشتري در بعضي مناطق محدوديت قابل ملاحظه اي دارد. ترجيح دادن چوب و مواد طبيعي بر روي پلاستيك در ساخت و ساز مسكوني مثال خوبي از اين محدوديت است.
توليد و مونتاژ خارج از سايت، يك روند است كه به وضوح مشخص شده است. ماژول هاي تجهيزات 2500 تن ديگر غير معمول نيستند و روند به سمت ماژول هاي حتي بزرگتر ادامه خواهد يافت. به عنوان مثال، در حال ساخت آسانسورهاي 10،000 تن در ساخت سكوهاي دريايي درياي شمال بوده است. اگر چه محدوديت هاي خاصي همچون نزديكي به حمل و نقل آب و محدوديت هاي بالابر تجهيزات وجود دارد، اما الگوي حداكثر نصب مجدد خارج از محل و هماهنگي نزديك تداركات حمل و نقل در حال گسترش است.
مونتاژ كارخانه اجزاي سازنده داراي مزاياي ذاتي است. به عنوان مثال يك مبدل حرارتي كه يك بار در محل قطعه قطعات نصب شده است، امروزه در يك فروشگاه فروشنده بر روي يك فولاد سازه اي كامل با نردبان، نرده ها، سيم كشي، لوله كشي و ابزار ساخته شده است و اساسا آماده براي وصل شدن به ماژول هاي ديگر در سايت. مونتاژ انجام شده در محيط كنترل شده فروشگاه توليد داراي مزاياي متفاوتي دارد: از افراطي آب و هوايي يك مكان مزرعه اجتناب مي كند و منجر به بهبود مديريت موجودي مواد و قطعات و به حداكثر رساندن بهره وري و كيفيت مي شود. فرايندهاي ساخت مشابهي نيز براي پانل هاي ابزار، كمپرسورها، واحد هاي پمپ و ساختمان هاي سوئيچ دنده استفاده مي شود. زمان برنامه ريزي ذخيره مي شود، زيرا كار مونتاژ بيشتر مي تواند به موازات فعاليت هاي سايت انجام شود. تداخل هاي تجاري قبل از آن تست شده و حل شده است. اسناد رسم "به عنوان ساخته شده" به حداقل برسد، بنابراين پتانسيل خطاهاي طراحي يا ناكافي را كاهش مي دهد. هزينه هاي كار كاهش مي يابد زيرا (1) محيط كارخانه كنترل شده امكان افزايش اتوماسيون را افزايش مي دهد كه كيفيت و بهره وري را افزايش مي دهد. و (2) مونتاژ مغازه انجام شده به طور كلي نرخ هاي دستمزد كمتري نسبت به كار قابل مقايسه با كاركنان ساختماني ميدان دارد.
سايت ساخت و ساز داراي سطح بالايي از فعاليت است به عنوان مردان و تجهيزات حركت مواد، ابزار و اطلاعات طراحي از يك مكان به ديگري. مقدار معيني از ناكارآمدي طبق اندازه و پيچيدگي پروژه، محدوديت روش ها و درجه و كارايي برنامه ريزي و برنامه ريزي دقيق، طبيعي است. با افزايش استفاده از روش هاي ساخت مدولار و پيش ساخته، اين ناكارآمدي كاهش مي يابد. اين استفاده از روبات ها را تسريع خواهد كرد كه هزينه ها را كاهش مي دهد و ايمني را بهبود مي بخشد. افزايش بهره وري، كه برنامه هاي ساخت و ساز را كوتاه مي كند؛ و اجازه مي دهد براي بازرسي اتوماتيك در خط، كه يك محصول با كيفيت بالاتر توليد كند.
برنامه هاي مدولارا، تا حدودي مسير را از اجزاي ساده تا پيچيده دنبال مي كنند. مجمع ساختمان هاي مشابه و ساختمان هاي كم ارتفاع در حال حاضر نسبتا رايج است. مجمع ساختار مشابه
پيشنهاد پيشنهادي: "پيشرفت هاي تكنولوژيكي در بخش ساخت و ساز". شوراي تحقيقات ملي. 1988. جهاني شدن فناوري: ديدگاه هاي بين المللي. واشنگتن دي سي: مطبوعات ملي آكادمي. doi: 10.17226 / 1101.
اجزاء و تجهيزات براي امكانات پيچيده تر، مانند بيمارستان ها و ساختمان هاي اداري بلند، نيز بخشي از اين روند است. علاوه بر اين، اجزاي سنگين فردي مانند ديگهاي بزرگ توليد برق، در كارخانه توليد مي شوند و سپس جدا، جداگانه حمل مي شوند و با استفاده از تكنيك هاي پيشرفته توليد، دوباره به هم متصل مي شوند.
با اين حال، تمام گرايش هاي تكنولوژيكي به ساختن به جاي سايت شغلي اشاره نمي كنند. به عنوان مثال، اتوماسيون جوش هاي زمينه با استفاده از دستگاه هاي رباتيك استاندارد، قابليت اطمينان در محل كار را تا آنجا كه در كارخانه فراهم مي كند، فراهم مي كند و حتي ممكن است براي آن دسته از مواد كه بهترين قطعات در قطعات كوچك تر باشد، مقرون به صرفه تر باشد. ما بايد مراقب ارزيابي خود باشيم، زيرا پيشرفت ها در هر دو طرف معادله سايت سازنده كار مي كنند.
سيستم هاي كلايمر اتوماسيون و اكتشاف
استفاده از سيستم هاي تخصصي كامپيوتري براي برنامه هاي كاربردي ساخت و ساز روند رو به رشد است. مثال هاي جاري شامل سيستم هايي براي تشخيص مشكلات ارتعاش در ماشين آلات چرخش و سيستم ها براي بررسي معيارهاي عملكرد جوش. تحقيقات گسترده اي براي توسعه سيستم هاي مبتني بر ساخت و ساز در حال حاضر در هر دو استاندارد ملي اداره ايالات متحده و سپاه مهندسان ارتش ايالات متحده در زمينه هايي مانند ارزيابي دوام بتن و ايجاد ديناميك نفوذ هوا است. استفاده از سيستم هاي متخصص احتمالا مهمترين كاربرد تكنيك هاي هوش مصنوعي براي ساخت و ساز در دهه آينده خواهد بود. به نوبه خود از قرن، پتانسيل خوبي براي افزايش استفاده از روبات هاي خود هدايت شده توسط سيستم هاي متخصص است وجود دارد. چنين روبات هاي پيشرفته-كاربردي، ساختمان هاي رنگ بتني و اسپري (كه قبلا در ژاپن انجام مي شود) به پايان مي رسد، عايق هاي اسپري را به اعضاي فولاد ساختاري اعمال مي كنند و حتي فولاد ساختاري را نصب مي كنند. روبات هايي كه در ساخت و ساز با آن ها در يك خط توليد يا خط توليد متفاوت هستند، جايي كه واحدهاي روباتيك به طور كلي ثابت هستند و وظايف بر روي محصولات با آنها انجام مي شود. در ساخت و ساز، ساختمان ثابت است و ربات قادر به حركت در در عملكرد وظايف خود است.
فن آوري هايي مانند لرزش محدوده و موقعيت جغرافيايي مي تواند براي تعيين موقعيت دقيق مكان ها، خودكار سازي مناطق ذخيره سازي در محل كار و همچنين تنظيم مسيرهاي راهنمايي براي وسايل نقليه از راه دور استفاده شود. اين فناوري ها به تدريج به يك سيستم منسجم براي كنترل بسيار خودكار بر فعاليت هاي خاص سايت مشغول مي شوند.
اتوماسيون در بخش ساخت و ساز معمولا از نظر روباتيك ديده مي شود و توسعه و كاربرد سيستم هاي رباتيك در تمام بخش هاي صنعت نسبتا جديد است. طبق گزارش EPRI در اواخر سال 1981 تنها 6000 روبات در ايالات متحده تحويل داده شد و اكثر آنها
مور، T. 1984. ربات ها به نيروي هسته اي پيوستند. مجله EPRI 9 (9): 6-17.
نصب شده در 7 سال پيش. طبق برآوردهاي انجمن صنايع روباتيك، تعداد كل روبات هاي نصب شده در ايالات متحده در پايان سال 1985 به بيش از 20،000 افزايش يافت، از 14،500 در پايان سال 1984. بعضي از كارشناسان پيش بيني مي كنند كه 100،000 روبات ممكن است در محل كار باشند در اين كشور تا سال 1990، با بيش از 1 ميليون نفر در سراسر جهان پيش بيني شده است. اين ماشين هاي ربات كلاسيك، برنامه ريزي شده، ماشين هاي تكراري مانند كساني هستند كه در عمليات خط توليد استفاده مي شوند. با اين حال، اين فناوري به طور مستقيم قابل انتقال به روبات هاي كنترل شده از راه دور است كه بيشتر در محل ساخت و ساز قابل استفاده هستند و انتظار مي رود كه توسعه و استفاده از چنين روبات ها به گسترش روبات هاي خط توليد موازي باشد. روبات ساخت نسل اول در حال حاضر در سايت هاي كاري واقعا كنترل كننده هاي ريزپردازنده هستند كه به تجهيزات ساخت و ساز متعارف تكميل مي شوند. استفاده از فناوري از راه دور در مناطقي كه كارگران از انجام وظايف تكراري و يا كار در يك محيط خطرناك استفاده مي كنند، و يا اينكه كيفيت با بازرسي مستمر عمليات يا محصول بهبود مي يابد، تسريع مي شود.
به عنوان مثال، در تاسيسات هسته اي سه مايلي (TMI) در پنسيلوانيا، بخش هاي خاصي از واحد 2 براي كارگران وارد عمل و پاكسازي مي شوند. در نتيجه، روبات ها يا دقيق تر وسايل نقليه كنترل شده از راه دور به جاي انسان براي انجام تكاليف تخريب زدايي از قبيل نظارت، شستشوي ديوارها، حذف مواد راديواكتيو از سطوح بتني و سوزاندن رسوب از كف استفاده مي شود. "روور"، ربات مورد استفاده در TMI، توسط مهندسان بختل كار با دانشگاه GPU هسته اي، دانشگاه Carnegie Mellon و موسسه تحقيقات برق برق توسعه داده شد. اين يك ربات شش سواري است كه مي تواند چرخش و صعود بيش از موانع را انجام دهد. از طريق كنترل از اتاق كنترل استفاده مي شود.
بازخورد از شرايط ساخته شده، گامي است كه حلقه ساخت و طراحي را بسته است و كاربردهاي روباتيك را در ساخت و ساز افزايش مي دهد. در اين فرايند، داده هاي نصب شده از ساخت و ساز در زمان واقعي به بار مي آيند و در مقايسه با داده هاي طراحي. تاسيساتي كه بيش از تحريم ها مي توانند اصلاح شوند. اهميت حياتي در اين زمينه انباشت انحراف است؛ اگر چه هر يك از اين انحراف ممكن است به صورت جداگانه در تحريم هاي ساخت و ساز باشد، با هم ممكن است به اندازه كافي براي شكست دادن تجهيزات خودكار باشد. بازخورد از ابعاد ساخته شده مي تواند اين مشكل را از بين ببرد، زيرا معمولا لازم نيست كه به تحمل هاي دقيق احتياج داشته باشيد، اما فقط دقيقا مشخص كنيد كه در آن ساخت و ساز واقع شده است. با بازخورد، عناصر موفق را مي توان به تناسب تنظيم كرد.
استفاده از روباتيك براي ساخت و ساز، عمليات، و تعمير و نگهداري و يا طراحي فعاليت هاي مهندسي در سراسر جهان كاربرد دارد. به عنوان مثال، يك شركت ژاپني از يك روبات مفصل براي جوش لوله با قطر كوچك استفاده كرده است. به عنوان يك نتيجه از كيفيت بالا جوش، فرايند اتمام غير ضروري شد و برنامه هاي خود را براي بهينه سازي تمام فرايندها با تركيب سيستم روباتيك با طراحي كامپيوتري و دستيابي به كامپيوتر با استفاده از كامپيوتر،
تصفيه (CAD / CAM). يك شركت فنلاند در حال توسعه يك روبات جابجايي است كه قادر است به طور خودكار به بخش هاي كشتي تا 15 متر منتهي شود. ربات قادر است از اشتباهاتش ياد بگيرد و تنظيمات مورد نياز را انجام دهد. شركت هاي ديگر روبات رباتيك نقاشي و انفجار و توسعه روبات هاي ديواري كه از پد هاي خلاء يا آهنرباهاي استفاده مي كنند، توسعه يافته اند.
مديريت ساخت و ساز با دستگاه كلايمر

فرايند مديريت ساخت و ساز - سيستم كنترل هايي كه بهينه سازي طراحي، تهيه و فرآيند ساخت و ساز - كليد توانايي صنعت ساخت و ساز براي سرمايه گذاري بر نوآوري هاي تكنولوژيك است. فرايند برنامه ريزي، برنامه ريزي، و كنترل هزينه بايد در ارتباط بين همه رشته ها قرار گيرد و چارچوبي را ايجاد كند كه به پيشرفت هاي تكنولوژيكي جديد كمك مي كند تا به طور كارآمد به يك پروژه ساختماني جذب شوند.
از ديدگاه مديريت، چنين گرايش هاي تكنولوژيكي به عنوان افزايش استفاده از ربات هاي شغل، با هزينه هاي بالاي سرمايه و در دسترس بودن 24 ساعته، تقاضاي بهبود سيستم هاي تحويل به موقع را براي زمان بندي دقيق مواد مي دهد. اين به نوبه خود نياز به پايگاه داده هاي رايانه اي پيچيده مرتبط با سيستم هاي طراحي، خريد و انبارداري براي اطمينان از مديريت موثر دارد. در اين معنا، بيشتر كارهاي ساختماني در مقياس بزرگ، سريعا رديابي مي شوند. در رويكرد سريع، طراحي و ساخت و ساز به طور همزمان ادامه مي يابد، نه انتظار براي پيشرفت مهندسي قبل از ساخت و ساز. اين تكنيك در نظر گرفته شده است كه نياز به زمان كمتري براي مهندسي و ساخت و ساز دارد تا در يك رويكرد معمول يك مرحله اي در يك زمان نياز باشد. ساخت و ساز سريع مي تواند در هر اندازه پروژه مورد استفاده قرار گيرد و به سرعت تكميل و نه اندازه اشاره دارد. علاوه بر اين روند كلي، شواهد ويژه اي از تاثير فناوري در فرآيند مديريت ساخت و ساز مي تواند به ويژه در زمينه فعاليت هاي انباري، موجودي، راه اندازي ساخت و ساز، آموزش، كنترل كيفيت و مديريت اطلاعات اشاره شود.
شناسايي پيش از اين از الزامات اجزاي فله اي، اجازه مي دهد كه دسته بندي هاي پيشين فله ها در مكان هاي پيشين، به دليل قابليت طراحي سريع باشد. ما اساسا در حال حركت به سوي فرايند خط مونتاژ براي حتي توالي پيچيده تر ساخت و ساز است.
استفاده از يك روش اصلاح شده فقط در زمان عرضه به سايت هاي ساختماني مي تواند به عنوان يك روش براي هدايت فعاليت سايت سايت مورد استفاده قرار گيرد. در اين مفهوم، حداقل اجزاي انبار و انبارداري مورد استفاده قرار مي گيرند و تنها اقلام كوچك موجود مي باشند. با اين وجود، از آنجا كه خطرات قرارداد ناشي از سيستم هاي تحويل ناقص در محل ساخت و ساز حداقل از نظر كارايي در كارخانه بسيار سنگين است، ما نياز به تطبيق طرح هاي تحويل به موقع كارخانه را به محيط ساخت و ساز دارد.
مديريت ساخت و ساز با جايگزين داربست

فرايند مديريت ساخت و ساز - سيستم كنترل هايي كه بهينه سازي طراحي، تهيه و فرآيند ساخت و ساز - كليد توانايي صنعت ساخت و ساز براي سرمايه گذاري بر نوآوري هاي تكنولوژيك است. فرايند برنامه ريزي، برنامه ريزي، و كنترل هزينه بايد در ارتباط بين همه رشته ها قرار گيرد و چارچوبي را ايجاد كند كه به پيشرفت هاي تكنولوژيكي جديد كمك مي كند تا به طور كارآمد به يك پروژه ساختماني جذب شوند.

از ديدگاه مديريت، چنين گرايش هاي تكنولوژيكي به عنوان افزايش استفاده از ربات هاي شغل، با هزينه هاي بالاي سرمايه و در دسترس بودن 24 ساعته، تقاضاي بهبود سيستم هاي تحويل به موقع را براي زمان بندي دقيق مواد مي دهد. اين به نوبه خود نياز به پايگاه داده هاي رايانه اي پيچيده مرتبط با سيستم هاي طراحي، خريد و انبارداري براي اطمينان از مديريت موثر دارد. در اين معنا، بيشتر كارهاي ساختماني در مقياس بزرگ، سريعا رديابي مي شوند. در رويكرد سريع، طراحي و ساخت و ساز به طور همزمان ادامه مي يابد، نه انتظار براي پيشرفت مهندسي قبل از ساخت و ساز. اين تكنيك در نظر گرفته شده است كه نياز به زمان كمتري براي مهندسي و ساخت و ساز دارد تا در يك رويكرد معمول يك مرحله اي در يك زمان نياز باشد. ساخت و ساز سريع مي تواند در هر اندازه پروژه مورد استفاده قرار گيرد و به سرعت تكميل و نه اندازه اشاره دارد. علاوه بر اين روند كلي، شواهد ويژه اي از تاثير فناوري در فرآيند مديريت ساخت و ساز مي تواند به ويژه در زمينه فعاليت هاي انباري، موجودي، راه اندازي ساخت و ساز، آموزش، كنترل كيفيت و مديريت اطلاعات اشاره شود.

شناسايي پيش از اين از الزامات اجزاي فله اي، اجازه مي دهد كه دسته بندي هاي پيشين فله ها در مكان هاي پيشين، به دليل قابليت طراحي سريع باشد. ما اساسا در حال حركت به سوي فرايند خط مونتاژ براي حتي توالي پيچيده تر ساخت و ساز است.

استفاده از يك روش اصلاح شده فقط در زمان عرضه به سايت هاي ساختماني مي تواند به عنوان يك روش براي هدايت فعاليت سايت سايت مورد استفاده قرار گيرد. در اين مفهوم، حداقل اجزاي انبار و انبارداري مورد استفاده قرار مي گيرند و تنها اقلام كوچك موجود مي باشند. با اين وجود، از آنجا كه خطرات قرارداد ناشي از سيستم هاي تحويل ناقص در محل ساخت و ساز حداقل از نظر كارايي در كارخانه بسيار سنگين است، ما نياز به تطبيق طرح هاي تحويل به موقع كارخانه را به محيط ساخت و ساز دارد.

همه اين پيشرفتها به نياز به كاركنان مديريت ساخت و ساز، به ويژه مديران سايت اشاره دارند، كه قادر به تسلط بر فناوري جديد هستند و به طور موثر در محيطي كه از لحاظ تاريخي كمتر از پيشرفت بوده است، استفاده مي شود. مسائل مجتمع مانند شيوه هاي اتحاديه كارگري و جابجايي مهندسين و مديران اجرايي بايد مورد توجه قرار گيرد. قوانين كار اتحاديه كار محدود و اختلافات قضايي موجب پيشرفت مستمر جنبش غير متحد شده است. استفاده از روبات ها، مدولاسيون پيشرفته و ساير تكنيك ها و روش هاي جديد ساخت و ساز تنها در صورتي موفق خواهد بود كه كار ساخت و ساز و رهبري آن موجب پرش كوانتومي در پذيرش تكنولوژي جديد شود. به همين ترتيب، مديريت سايت بايد به دقت برنامه ريزي شده را براي اطمينان از اين كه نگرش مثبت "ايجاد آن" اتفاق مي افتد در ميان كاركنان صنايع دستي و نظارتي وجود دارد.

اگر اين تكنيك هاي جديد موثر باشند، آنها نياز به سطح سازمان و نظم و انضباط را كه به ندرت در محل ساخت و ساز مشاهده مي شود، نياز دارند. بنابراين، مديريت بايد در جذب فنآوري جديد و در زمينه مديريت مهارت داشته باشد

پيشنهاد پيشنهادي: "پيشرفت هاي تكنولوژيكي در بخش ساخت و ساز". شوراي تحقيقات ملي. 1988. جهاني شدن فناوري: ديدگاه هاي بين المللي. واشنگتن دي سي: مطبوعات ملي آكادمي. doi: 10.17226 / 1101.

دست زدن به مسائل مربوط به عوامل انساني ناشي از اين تكنولوژي. چالش قابل توجه است و نياز به آموزش در زمينه هاي مختلف از جمله كنترل توليد و روابط انساني را دارد. اين كار قابل كنترل است، اما مشكلات گذشته با انطباق پيشرفت هاي تكنولوژيكي محدود در بخش ساخت و ساز نشان مي دهد كه اين مسئله ممكن است از همه سخت تر باشد.

تاثيركلايمر و فناوري بر بازار ساخت و ساز
از آنجا كه قبل از ساخت هرم، يك رابطه اساسي تجاري در بخش ساخت و ساز در ميان مالك، طراح، تامين كننده مواد و سازنده وجود داشته است. تغيير تكنولوژي نمي تواند اين رابطه را نابود كند، اما اين تغييرات ظاهري در الگوهايي كه آن را مشخص مي كنند، ادامه مي دهد. به ويژه، افزايش توانايي براي كاتالوگ و دستكاري دانش، نقش آن دسته از صاحبان را افزايش مي دهد كه بيشتر درگير شدن در انتخاب گزينه هاي موجود مي باشند. علاوه بر اين، در دسترس بودن جهاني از قابليت طراحي اساسي پايه، رقابت تنگاتنگي را در سطح فني براي پروژه هاي ساختماني معمولي به وجود خواهد آورد. پروژه هاي به اصطلاح ابتكاري از نوع با طراحي و ساخت سفارشي پيشرفته، هنوز نياز به قابليت هاي تخصصي دارند و شركت ها با استفاده از ابزار و تكنيك هاي پيشرفته اين الزامات را برآورده مي كنند. به طور گسترده اي، ساخت و ساز خود را احساس مي كند از چندين روند مداوم جهاني: (1) يك حركت به فعاليت غير متمركز بازار با بازيكنان بيشتر، هر دو بزرگ و كوچك؛ و (2) افزايش دسترسي در سراسر جهان به اطلاعات بيشتر در مورد نيازهاي اساسي انسان مانند ذخيره سازي مواد غذايي و بهداشت، به ويژه در كشورهاي در حال توسعه. نكته اينجا اين است كه همانطور كه دانش گسترده تر و عميق تر به جامعه جهاني منتشر مي شود، درك در حال افزايش از نيازهاي تسهيلاتي كه نيازهاي انساني اوليه را برآورده مي كنند، و دانش از چگونگي ساخت اين امكانات به سادگي و ارزان مي شود.

فناوري در حال تغيير طبيعت و شكل بازار هايي است كه توسط بخش ساخت و ساز به كار گرفته مي شود، همانطور كه فعاليت هاي خاصي را در روند ساخت و ساز تغيير مي دهد. يكي از واضح ترين اين تغييرات افزودن بازارهاي جديد به دليل پيشرفت تكنولوژيكي به طور كلي است.

كلايمر و اجاره كلايمر
دو نمونه از اتاقهاي تميز به نام مونتاژ قطعات الكترونيكي پيچيده و گسترش تدريجي كار ساخت و ساز مربوط به انبساط و دفع زباله هاي سمي است. طراحي و ساخت امكانات براي منابع نوآورانه انرژي يك چالش مداوم است. فعاليت هاي فرامدرنيكي در فضاي بيروني، راه هاي غيرعادي را ايجاد مي كند و فرصت هاي جديدي را ايجاد مي كند. محكم تر اما نه كمتر اهميت الزامات جايگزيني زيرساخت ها، مانند خدمات شهري زيرزميني شهري، نياز به استفاده گسترده از قابليت هاي ساخت و ساز جديد براي به حداقل رساندن هزينه ها و اختلالات. علاوه بر اين، تا آنجا كه تكنولوژي اجازه مي دهد تا طيف گسترده اي از پيشنهاد پيشنهادي: "پيشرفت هاي تكنولوژيكي در بخش ساخت و ساز". شوراي تحقيقات ملي. 1988. جهاني شدن فناوري: ديدگاه هاي بين المللي. واشنگتن دي سي: مطبوعات ملي آكادمي. doi: 10.17226 / 1101.

گزينه هاي طراحي براي پاسخگويي به نيازهاي بازار، بخش ساخت و ساز با تعاملات جديد با مشتريان و تنوع در خطوط جديد كسب و كار پاسخ خواهد داد.

فناوري همچنان به تغيير نحوه ايجاد و اصلاح كدهاي ساختمان ادامه مي دهد. در عصر قبل از رباتيك و اتوماسيون، تنظيم كد مورد نياز به شمار قابل توجهي از عوامل ايمني براساس عدم اطمينان مجاز در بسياري از محاسبات طراحي شده است. عليرغم محدوديت هاي سنتي كه تغيير كدها را تضعيف مي كنند، احتمال دارد كه تكنولوژي هاي مختلف ساخت و ساز اتوماتيك هزينه هاي فيزيكي و هزينه ها را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد، به سادگي با كاهش محدوديت هاي بيش از حد حفاظتي در برخي از كدهاي امروز

نقاط ضعف
انتظار مي رود كه در ده سال آينده، بيشترين تاثير فني در بخش ساخت و ساز از روش هاي بهبود مديريت و اتوماسيون به دست آيد. پيشرفت در روش هاي مديريت براي بهبود بهره وري و برنامه ريزي، سيستم اتوماسيون و سيستم هاي تخصصي را به ميزان زيادي به كار مي گيرد. طراحي ساختاري، پيچيدگي هاي بيشتري را در فاز مفهومي و شبكه هاي ارتباطي پايگاه داده در زمان واقعي براي پشتيباني از برآورد، برنامه ريزي و مديريت پروژه فراهم مي كند.

فعاليت هاي تداركاتي با استفاده از سيستم هاي CAD براي ارائه يك رابط مستقيم با فروشندگان و تامين كنندگان عمده بهبود مي يابند. انبارهاي اتوماتيك، مناطق روستايي و امكانات پشتيباني نيز نقش كليدي ايفا خواهند كرد. در فرآيند ساخت و ساز خود، گسترش استفاده از برنامه ريزي كامپيوتري، رديابي و كنترل با استفاده از شبكه هاي زمان واقعي و عمليات هاي پشتيباني شده توسط روباتيك نقش هاي در حال رشد را افزايش مي دهد، در صورت عملي، براي رفع نيازهاي كيفيت، ايمني و هزينه.

تعدادي از شركت هاي بزرگ و نهادهاي دولتي در سراسر جهان برنامه هاي تحقيقاتي فعال و جامع را شامل شركت هايي مانند بكتل و كشورهايي مانند جمهوري فدرال آلمان، سوئد و انگلستان مي دانند. اين برنامه ها گاهي اوقات در آزمايشگاه هاي شركت اجرا مي شوند. شركت ها در همه بازارهاي خارج از كشور رقابت مي كنند. مثلا در ژاپن، بيش از 50 شركت ساختماني داراي امكانات تحقيقاتي خود هستند. چنين آزمايشگاهي بخشي از فعاليت شركت مادر براي گسترش موقعيت هاي بازار است. تلاش هاي قابل توجهي در زمينه تحقيقات كاربردي براي توسعه فن آوري هاي جديد ساختماني انجام شده است. اگر چه برخي از شركت ها به طور آزادانه جنبه هاي پر زرق و برق تحقيقات و توسعه ساخت و ساز را به عنوان يك ابزار بازاريابي ترويج مي دهند، بسياري از آنها به طور جدي براي بهبود دانش خود برنامه ريزي كرده اند. دانش حاصل شده توسط اين تحقيق بدون شك جايگاه رقابتي خود را براي مشاغل ساخت و ساز بزرگ را بهبود خواهد بخشيد. همه شركت هاي بخش ساخت و ساز بايد هزينه مقرون به صرفه بودن تعهدات تحقيق و توسعه خود را نسبت به مزاياي رقابتي كه انتظار مي رود برآورده نمايند بررسي كنند

در آينده، طراحي و ساخت و ساز، به طور كلي، تبديل به يكپارچه سازي بيشتر خواهد شد. مطالعات بهينه سازي طراحي بيشتر و تصميمات سازگاري در فاز مهندسي انجام خواهد شد. در واقع، ما با استفاده از آن در ذهن داريم، استفاده از ماشين آلات سايت خودكار را به حداكثر مي رسانيم. تداركات، به عنوان يك فرآيند عمومي، به تصميمات طراحي نيز نزديكتر خواهد شد. مناقشات ميان تداركات، برنامه ريزي، و سازگاري به راحتي قابل درك از طريق تجزيه و تحليل پيشرفته و كامپيوتري گزينه هاي خريد مي باشد.

خود ساخت و ساز تغييرات قابل توجهي در روش هاي مديريت و عملكرد كاري خواهد داشت. تكنولوژي تأثيرات عمده اي بر روش ها و سيستم ها براي ساخت انواع پروژه ها دارد. مهمترين چالش هماهنگي مديريتي است. از لحاظ تاريخي، مديريت فعاليت هاي ساختماني بيش از حد واكنش پذير بوده است - با استفاده از روش هاي دائمي، فعاليت هاي اتحاديه هاي كارگري محدود و برنامه ريزي ناكارآمد. در بعضي موارد، ما هنوز در حال ساخت كليساهاي قرون وسطي هستيم، زماني كه ما نياز به ساخت ايستگاه فضايي و كارخانه هاي پيشرفته در زمين داريم.

قابليت هاي تكنولوژيكي براي بهبود گسترده در روش هاي ما وجود دارد، و اين كار اثربخشي مديريت ما است كه موفقيت ما را در دراز مدت تعيين مي كند. با چشم انداز آنچه مي توان انجام شد و تعهد به استفاده كامل از فن آوري در دسترس، آينده براي ساخت و ساز بايد بسياري از تحولات فوق العاده اي داشته باشد

مهم نيست در كدوم شهر هستيد كافيست با ما تماس بگيريد تا با توجه به پروژه شما سيستم مناسب را براي شما نصب و راه اندازي نماييم

 

 


برچسب: جايگزين داربست، ، كلايمر، ، اجاره كلايمر، ، اجاره كلايمر برقي، ، اجاره كلايمر دستي، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۶:۵۷ توسط:ويدا عليپور موضوع: نظرات (0)